Show simple item record

dc.contributor.authorde la Torre Lagos, Delia Catalina
dc.date.accessioned2018-05-02T17:55:20Z
dc.date.available2018-05-02T17:55:20Z
dc.date.issued2018-08-18
dc.identifier.urihttp://repositorio.uigv.edu.pe/handle/20.500.11818/2376
dc.description.abstractEste estudio se propuso determinar el nivel de los procesos psicológicos de lectura en estudiantes del segundo grado de primaria de la institución educativa Alfonso Ugarte. Con un enfoque cuantitativo, no experimental, el diseño de este estudio es descriptivo simple de corte transversal. La muestra fue de tipo no probabilística conformada por 58 estudiantes del segundo grado de educación primaria. Las conclusiones a las cuales se arribó de acuerdo a los resultados evidencia que: En cuanto a la capacidad de procesos psicológicos iniciales de identificación de letras el 36.2%.es_PE
dc.description.abstractThis study aimed to determine the level of psychological processes of reading in students of the second grade of primary school Alfonso Ugarte. With a quantitative, non-experimental approach, the design of this study is simple descriptive cross-sectional. The sample was of a non-probabilistic type consisting of 58 students of the second grade of primary education. The conclusions reached according to the results show that: Regarding the capacity of initial psychological processes of identification of letters, 36.2%spa_PE
dc.description.abstractThis study aimed to determine the level of psychological processes of reading in students of the second grade of primary school Alfonso Ugarte. With a quantitative, non-experimental approach, the design of this study is simple descriptive cross-sectional. The sample was of a non-probabilistic type consisting of 58 students of the second grade of primary education. The conclusions reached according to the results show that: Regarding the capacity of initial psychological processes of identification of letters, 36.2%spa_PE
dc.description.uriTrabajo de suficiencia Profesionales_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Inca Garcilaso de la Vegaes_PE
dc.source.uriRepositorio Institucional - UIGVes_PE
dc.subjectIdentificación de letrases_PE
dc.subjectProcesos léxicoses_PE
dc.subjectProcesos sintácticoses_PE
dc.subjectProcesos semánticoses_PE
dc.subjectIdentification of lettersspa_PE
dc.subjectLexical processesspa_PE
dc.subjectSyntactic processesspa_PE
dc.subjectSemantic processesspa_PE
dc.titleProcesos psicológicos de lectura en estudiantes del segundo grado de primaria de la institución educativa Alfonso Ugartees_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
dcterms.publisherUniversidad Inca Garcilaso de la Vegaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Inca Garcilaso de la Vega. Facultad de Psicología y Trabajo Sociales_PE
thesis.degree.levelLicenciaturaes_PE
thesis.degree.disciplinePsicologíaes_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Psicologíaes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess